CONFETTI CIRCUS (espectacle en anglès)


Cirquet Confetti amb 26 anys dins el món de l’espectacle i amb una amplia experiència en campanyes escolars ha produït l’espectacle “Confetti Circus”.
L’espectacle s’estructura a partir de tres eixos: l’anglès, la música en directa i el circ.

Un espectacle ple d’emoció, colors, música i humor on la mainada hi pren part de manera activa: repetint frases o paraules, contestant a alguna pregunta, seguint ritmes, … i que s’adequa a l’edat i al cicle pel que es representa.

L’espectacle està conduït per dos personatges: la Serafina, una noia entusiasta del circ i la Mary Cling, músic de parla anglesa i directora del circ on transcorre l’acció. Aquests dos personatges ens ofereixen una visió renovada de la clàssica parella de pallassos.

El somni de la Serafina és arribar a treballar en un circ. Quan el circ visita el poble de la Serafina, la Mary Cling, directora del circ li dóna l’oportunitat de fer un tastet d’alguns números.

Provant les diferents tècniques, la Serafina arribarà a descobrir la seva “vocació”. És un camí on van apareixen les complicacions, els perills, el cansament, els dubtes. Però la Serafina no perd l’ànim. Vol descobrir quin és el paper que pot fer en el circ.

Al final la Mary Cling ho té molt clar, la Serafina és una pallassa!!!.

La conclusió a la que arribem és que no hem de tenir por de provar coses noves ni desanimar-nos quan les coses no surten bé a la primera; i que si lluites i t´esforces per aconseguir el què vols, al final els teus somnis es fan realitat.

L’espectacle s’adreça a:

● EDUCACIÓ INFANTIL: P-3, P-4 i P-5 (segon cicle).
● EDUCACIÓ PRIMÀRIA: 1r i 2n (cicle inicial).


ASPECTES EDUCATIUS

Les i els mestres disposaran d’un dossier pedagògic per treballar abans de l’espectacle i preparar a l’alumnat per a la funció. Després de l’espectacle també hi ha diferents propostes educatives per treballar a l’aula.

L’anglès

Aquest espectacle és una oportunitat per familiaritzar-se amb l’anglès en tant que activitat comunicativa. Durant l’espectacle apareixen paraules i expressions que ja s’han tractat o es tractaran a classe durant el curs: els colors, els nombres, les peces de vestir, les parts del cos, els animals,
saludar i frases curtes (what’s your name?, what are you doing?).

A l’hora de decidir els continguts hi hagut un estudi previ del currículum d’anglès per aquestes etapes.

L’espectacle és molt visual i es pot gaudir d’ell i sense conèixer totes les paraules, l’alumnat reconeix algunes paraules i frases i descobreix que sense conèixer-les totes amb el context visual les pot entendre.

Els objectius són que l’alumnat d’aquestes etapes comprengui el missatge d’alguns textos orals en llengua anglesa, accessibles i significatius per a ells i que estan relacionats amb les seves idees, experiències i interessos i alhora adoptin una actitud positiva cap aquest llengua estrangera.

També hem intentat establir relacions amb el que l’alumnat sap d’altres àrees curriculars. Es pot veure reflectit per exemple en: els animals (descoberta de l’entorn), el cos (coneixement d’un mateix i dels altres), els nombres i els colors (dimensió comunicativa).

L’espectacle té 2 versions, una més adequada al segon cicle d’educació infantil i l’altra al primer cicle de primària. Pels de primària el vocabulari utilitzat és més extens i l’alumnat participa més durant l’espectacle.

La música

L’alumnat aprendrà com la música està íntimament relacionada amb l’acció i com pot crear diferents ambients i acompanyar diferents emocions: misteri, alegria, perill, …

Les cançons en anglès, són originals, escrites i composades especialment per aquest espectacle.

L’alumnat coneixerà els diferents instruments que s’utilitzen durant l’espectacle com: acordió diatònic, ukelele, percussió, percussió corporal, claqué, saxòfon i veu.

El circ

Hem triat el món del circ per què és una activitat motivadora i alhora lúdica per la mainada d’aquestes edats. Això permet que l’alumnat conegui més d’aprop les diferents tècniques circenses com: els malabars, la màgia, tècniques d’equilibri (xanques, pilota per caminar al damunt) i el clown.

També podrem conèixer els dos diferents tipus de clown: la pallassa blanca i la del nas vermell. Tot plegat uns números que de ben segur, fascinen i diverteixen a tothom.

FITXA ARTÍSTICA

Músic i directora del circ : Gea Boersma
Pallassa : Anna Confetti
Vestuari i escenografia: Cirquet Confetti
Música i lletres: Gea Boersma
Direcció: Anna Confetti
Responsable Xarxes Socials, etc.: Edurne Bordas

FITXA TÈCNICA

Durada: 50 minuts
Espai escènic : min 6m x 7m
Presa de corrent : 220 V




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada